1403-04-27 11:07
184
0
90716
تا پایان محرم و صفر؛

پرچم عزای حسینی در گرگان برافراشته است

فرماندار گرگان گفت: معمولا عزاداری‌های حسینی در دهه اول محرم بیشتر جریان دارد در حالیکه فلسفه عزاداری بعد از واقعه عاشوراست، از این روز فرمانداری گرگان بعد از دهه اول محرم با همکاری هیئت‌های مذهبی خصوصا هیئت هیدریون پرچم عزای حسینی در گرگان را تا پایان محرم و صفر برافراشته نگه می‌دارد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «گلستان ما»، اسماعیل نادری صبح امروز در نشست خبری پیرامون تشریح برنامه‌های اجتماع بزرگ مهدویون که روز پنج‌شنبه ۲۸ تیرماه در خیابان شهید بهشتی برگزار می‌شود، اظهار کرد: در دهه محرم شور و شعور حسینی در استان گلستان و گرگان را شاهد بودیم و خدا را شکر می‌کنیم روز به روز چراغی که توسط امام حسین(ع) روشن شده است نور آن بیشتر می‌شود و عالم را در بر می‌گیرد و مریدان دستگاه اهل‌بیت(ع) با هر رنگ و نژادی بیشتر می‌شوند امیدواریم به زودی آزادی فلسطین از یوغ رژیم منحوس صهیونیستی را ببینیم.

وی افزود: دهه اول محرم در شهرستان گرگان برنامه‌هایی اجرا می‌شود که ستودنی است و همه هیئت‌های مذهبی، تکایا، ارگان‌های مختلف در دهه اول برنامه‌های متنوعی را در نظر می‌گیرند اما بعد از سالروز شهادت سیدالشهدا، این مراسمات فروکش می‌کند، باید سعی کنیم شور و شعف حسینی در بین مردم باقی بماند.

فرماندار گرگان گفت: سال گذشته برنامه اجتماع بزرگ حیدریون همزمان با تاسوعای حسینی به صورت متمرکز در گرگان انجام شد اما امسال به صورت مجزا قرار است همزمان با سالروز سومین روز شهادت سیدالشهدا(ع) این مراسم برگزار شود و مردم به عزاداری بپردازند.

نادری افزود: یکی از محاسن کار این است که اگر خدا توفیق دهد حرکت‌های مردمی را حمایت بیشتری می‌کنیم هرچه کارهای مذهبی بیشتر توسط مردم انجام شود و ما پشتیبانی کنیم جمعیت بیشتری پای کار می‌آید و اشتیاق مردم نیز بیشتر می‌شود.

وی با قدردانی از دست‌اندرکاران اجتماع بزرگ مهدویون گفت: این برنامه‌ها تلنگری است که ما را با فرهنگ سیدالشهدا پیوند می‌دهد ما معتقد هستیم هر شهید حامل یک پیام است و درس‌های زیادی به ما می‌دهند.

فرماندار گرگان با تاکید بر اینکه بهترین امر به معروف و نهی از منکر برای مردم برگزاری همین مراسمات مذهبی است، ابراز کرد: بسیاری از جوانان وقتی وارد این مراسم‌ها می‌شوند تحت‌تاثیر زندگی و مرام اهل‌بیت(ع) قرار می‌گیرند و زندگی خود را با ائمه اطهار تراز می‌کنند.

نادری گفت: معمولا عزاداری‌های حسینی در دهه اول محرم بیشتر جریان دارد در حالیکه فلسفه عزاداری بعد از واقعه عاشوراست، از این روز فرمانداری گرگان بعد از دهه اول محرم با همکاری هیئت‌های مذهبی خصوصا هیئت هیدریون پرچم عزای حسینی در گرگان را تا پایان محرم و صفر برافراشته نگه می‌دارد.

به گفته وی؛ اجتماع بزرگ مهدویون پنج‌شنبه همراه با اقامه نماز مغرب و عشاء در خیابان شهید بهشتی گرگان انجام می‌شود، محدودیت‌های ترافیکی در آن مسیر از ساعت ۱۸ اعمال خواهد شد.

انتهای خبر

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.